Тақырып: Логикалық тапсырмалар мен ребустар
Мақсаттар:
Логикалық және сын тұрғысынан ойлауды дамыту.
Назар аудару мен ақпаратты талдай білу дағдыларын дамыту.
Көптеген шарттары бар тапсырмаларды шешу дағдыларын дамыту.
Мәселелерді шешуде шығармашылық көзқарасты ынталандыру.
Құралдар:
Қағаз бен қарындаштар (шешімдерді жазу үшін).
Ребустар карталары (басып шығаруға мүмкіндік болса).
Әр балаға арналған тапсырмалардың раздаточный материалдары.
Логикалық тапсырмалар жазылған дайын беттер.
Сабақтың құрылымы:
Сабаққа кіріспе (5-10 минут)
Мақсат: Балаларды логикалық тапсырмалар мен ребустармен таныстыру, логикалық ойлау туралы түсінік беру.
Іс-әрекет:
Кішкене әңгіме жүргіземіз:
"Логика дегеніміз не? Біз оны күнделікті өмірде қалай қолданамыз?"
"Неліктен тек дұрыс жауапты білу емес, мәселені шешу маңызды?"
Өмірден мысалдар келтіреміз: мысалы, логика бізге үйге қайтып оралу жолын таңдау кезінде немесе уақытты бөлу мәселесін шешуде көмектеседі.
Логикалық тапсырма дегеніміз не екенін түсіндіреміз (шарттарды талдап, дұрыс шешімді табуға бағытталған тапсырма) және ребус (сөздер мен сөз тіркестері суреттер немесе белгілер арқылы жасырылған ойын) туралы айтып береміз.
Кейбір қарапайым тапсырмаларды көрсетеміз:
"Егер 3 алма 30 теңге болса, 5 алманың бағасы қанша болады?"
"Не әрдайым бұрышта, бірақ ешқашан орталықта болмайды?" (Жауабы: бұрыш).
Негізгі бөлім: Логикалық тапсырмаларды шешу (15-20 минут)
Мақсат: Балаларды логикалық тапсырмалардың түрлерімен таныстыру, оларды шешу дағдыларын дамыту.
1-тапсырма: Назар аудару тапсырмалары
Мысал тапсырма:
"Үстелде 3 алма жатыр. Сен 2 алма алдың. Қанша алма сенде қалады?"
Жауапты талқылаймыз, себебі бұл тапсырма назар аударуды талап етеді.
2-тапсырма: Көптеген шарттары бар тапсырмалар
Мысал тапсырма:
"Василерде 5 кәмпит бар. Ол 2-сін әпкесіне берді. Васи қанша кәмпит қалды?"
Жауабын бірге талқылаймыз, бұл тапсырманың шарттары маңызды екенін түсіндіреміз.
3-тапсырма: Цифрлармен логикалық тапсырмалар
Мысал тапсырма:
"Егер 3 адам үй салуды 6 күнде аяқтаса, 6 адамға қанша уақыт керек?"
Шешімді қалай есептеуге болатынын егжей-тегжейлі түсіндіреміз.
4-тапсырма: Загадкалар
Мысал:
"Не әрқашан алдымызда, бірақ біз оны ешқашан көре алмаймыз?" (Жауабы: болашақ).
Балалар загадкаларды шешеді, жауаптарын түсіндіреді.
Тапсырмаларды шешкеннен кейін, балаларға әртүрлі шешімдерді түсіндіру үшін шарттарды мұқият оқудың маңыздылығын айтамыз.
Ребустарды шешу (15-20 минут)
Мақсат: Балалардың қиялын дамыту және креативті ойлау арқылы шешім табуға үйрету.
Тапсырмалар:
Ребус 1:
"Сүт + Шай" = "Сүтті шай"
Балаларға карталарды береміз, суреттерді қалай интерпретациялау керектігін түсіндіреміз.
Ребус 2:
"Күн + Ұйқы" = "Күндізгі ұйқы"
Балаларға: "Бұл шешімді қалай түсіндіңіз?" деп сұраймыз.
Ребус 3:
"Б + Көтеру" = "Күні көтеру" (Француз тілінде "күміс" деген мағынаны береді).
Талқылау:
Балалар осы ребустарды қалай шешкендерін түсіндіреді. Олардың ассоциация жасау қабілетін талқылаймыз.
Қорытынды (10 минут)
Мақсат: Өткен материалды қорытындылау, логикалық ойлаудың маңыздылығын атап өту.
Талқылау:
Балалардан сұраймыз: "Қай тапсырма сізге ең қызықты болды?"
Олар тапсырмаларды шешуде қандай тәсілдер көмектесті?
Оларды қандай дағдыларды дамытуға болатыны туралы сұраймыз. (мысалы, назар аудару, ойлау, шығармашылық)
Рефлексия:
Балаларға үй тапсырмасын беріп, бір логикалық тапсырма немесе ребус табуды сұраймыз. Оны келесі сабаққа алып келеді.
Қорытынды:
Балаларды қатысқандары үшін алғыс айтамыз, белсенділік танытқандары үшін мадақтаймыз. Өткен материалды сұрақтар арқылы бекітеміз:
"Назар аудару тапсырмасын қалай шештіңдер?"
"Ребустарды шешкенде қандай тәсілдер пайдалы болды?"
"Сіздер үшін логикалық тапсырмаларды шешудің ең қызықты жолы қандай?"