Бейімделу - бұл әр балада әр түрлі болатын өте күрделі процесс
бірінші сынып оқушысының мектепке бейімделуінің табысты болуы мұғалімнің, психологтың, әкімшіліктің және ата-ананың күш-жігерін үйлестіруіне байланысты.
Бірінші сынып оқушысының бейімделуі екі аптадан алты айға дейін созылуы мүмкін. Бейімделу кезеңінің ұзақтығы келесі факторларға байланысты:
• баланың жеке ерекшеліктері;
• мектепке дайындық деңгейі;
• әлеуметтік дағдылардың даму дәрежесі.
Дәстүр бойынша бейімделу – баланың мектеп өмірінің жағдайына дағдылану процесі. Негізгі назар оның әлеуметтік құрамдас бөлігіне аударылады, яғни. бірінші сынып оқушысы «оқушы рөліне үйренуі» керек. Арнайы ұйымдастырылған мұғалім мен оқу-тәрбие процесі болмаған жағдайда және психологиялық қолдаусыз бірінші сынып оқушыларының көпшілігі мектепке бейімделудің орташа деңгейіне ғана жетеді. Осыған сәйкес баланың денсаулығына қолайлы жағдай жасауға бағытталған және тұлғаның жан-жақты үйлесімді дамуына ықпал ететін психологиялық-педагогикалық жағдайлар жасалуы керек.
Бүгінгі күні мен күн сайын мұғалім мен оқушылар арасындағы қарым-қатынасқа, оқушыны өз міндеттері мен мектеп талаптарының ауқымын саналы түрде орындауға дағдыландыру бойынша жұмыс жасаймын және бұл үшін сабақ алдында негізгі мінез-құлық ережелерін үнемі қайталап отырамын. Сабақ барысында жауап бергенде сыныптасымызды тыңдап, тыңдай білуге, жауаптарды бағалай білуге үйренеміз. Біз күн сайын бір-бірімізді сыйлау, баланы сол қалпында түсіну, қабылдау «көпірін» саламыз. Осының барлығы өз жемісін береді, яғни оқушы ойыннан оқу-танымдық әрекетке көшіп, нақты кесте мен тәртіпті сақтау қажеттілігін меңгереді.
Бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделу мәселелері бүкіл білім беру жүйесі үшін өзекті болып табылады. Мектепке алғаш барған әрбір бала үлкендерден – ата-анадан, ұстаздардан алаңдайды, толғанады, қолдау күтеді. Осы кезеңде шешілуі тиіс негізгі міндет – баланың жеке тұлғасын сақтау, қолдау және дамыту.