«Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі Новочеркасс ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
   Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Новочеркасское отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области»

Әлеуметтік желі

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Инклюзивті сыныптағы сабақта мұғалімнің жұмыс технологиясы.

Инклюзивті сыныпта мұғалімнің сабақтағы жұмысының технологиясы.

Балаларымыз мектепте оқиды. Олар үйренгендерін әртүрлі тәсілдермен үйренеді және қолданады. Дегенмен, білім берудің мақсаты барлық студенттер үшін белгілі бір әлеуметтік мәртебеге қол жеткізу және олардың әлеуметтік мәнін бекіту болып табылады. Солай ма? Әрбір бала шынымен білім алып, белгілі бір әлеуметтік мәртебеге қол жеткізе ала ма? Қазір инклюзия туралы көбірек адамдар айтып жатыр. Бұл не?

Инклюзивті (француз. inclusif – соның ішінде, латын тілінен енеді – қорытындылаймын, қосамын) немесе енгізілген білім – жалпы білім беретін (жаппай) мектептердегі ерекше қажеттіліктері бар балаларды оқыту процесін сипаттау үшін қолданылатын термин. Инклюзивті білім беру балаларға қатысты кез келген кемсітушілікті жоққа шығаратын, барлық адамдарға тең қатынасты қамтамасыз ететін, бірақ ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін ерекше жағдайлар жасайтын идеологияға негізделген.

 Инклюзивті білім берудің артықшылығы неде: кәдімгі сыныпта оқитын бала көзге көрінетін әл-ауқаттың стереотипін жасайды, өйткені оның білімінде бір зияткерлік фонда оқитындықтан көп нәрсе жоғалады. Яғни, баланың мүмкіндіктері мен қабілеттерін ескермейтін тәрбиелік мінез-құлықтың бір жалпы үлгісі бар, сонымен қатар, бұл оның одан әрі әлеуметтенуіне әсер етуі мүмкін, өйткені біздің қоғам гетерогенді. Мұндай жағдай баланы қарым-қатынас жасауды және жоғары үлгілерге еліктеуді үйренуге, анағұрлым күрделі оқу мәселелерін шешуге ұмтылудан босатады, ол «жалпы үлгіге» үйренеді және оны өзгертуге ұмтылмайды, сайып келгенде, бала оны өзгертпейді. бәсекеге қабілеттілік дағдыларын дамыту.

Сыныптағы барлық балалар шамамен бірдей болса, оқу озаттары да, орташа оқушылар да, үлгермейтіндер де зардап шегетінін, олардың сыни ойлауының дамымайтынын, өзін-өзі бақылау және объективті бағалаудың дамуы кешігетінін ғылым дәлелдеген. Қысқасы, озат оқушыға да артта қалған адам керек сияқты. Әрине, мұғалімдерге гетерогенді сыныпта жұмыс істеу оңай емес, бірақ нәтиже тұрарлық - зерттеушілердің пікірінше, тіпті балалардың дамуындағы елеулі кешігулер де түзетіледі. Инклюзивті сыныпта оқу-тәрбие процесінің ерекше этикалық негізі қалыптасады: ақыр соңында, балалармен педагогикалық қарым-қатынас мұғалімдердің, мамандардың, құрдастардың, ата-аналардың және оған қатысатын басқа да ересектердің бірлескен күш-жігері арқылы оптимизмге, сенімге толы болады. инклюзивті білім беру процесінде барлық балалар тең мүмкіндіктерге ие болады және қиындықтарды жеңеді.

Әрине, мұғалім балалармен көп уақыт өткізетін басты кейіпкер. Оның жұмысына оқу сабақтарын, мерекелерді, экскурсияларды өткізу кіреді.

Пішіндердің әрқайсысының өзіндік құрылымы, әдістемесі, мақсаттары бар, сонымен қатар интегративті сыныпта жұмыс істейтін мұғалім орындауы керек әдістемелік және тәрбиелік талаптар санатына жататын белгілі бір тармақтар бар. Мұғалімнің ұзақ мерзімді жоспарлауына сәйкес болуы керек сабақтың немесе оқиғаның тақырыбы. Бұл жерде мұғалім, тәрбиеші, психолог, педагог-дефектолог, логопед және т.б мамандардың баланың мінез-құлқының дағдылары мен дағдыларын дамытуда еңбектегі сабақтастықты ескеру қажет.

Педагогикалық қарым-қатынастың кез келген нысанының нақты белгіленген мақсаттары болуы керек:

Білім беру оқу-бағдарламалық материалды пысықтау, білім, білік және дағдылары бар балаларды меңгеру міндеттерін шешуі керек;

Тәрбие мінез-құлық үлгілерін пысықтау, балалардың коммуникативті дағдыларын меңгеру, эмоцияны қалыптастыру мәселелерін шешуі керек;

Түзету-дамыту – сыныпта ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала және қарапайым балалар бар, сондықтан коррекциялық тапсырма мұғалімді барлық балалардың қабілеттері мен мүмкіндіктерін дамытуға және бар кемшіліктерді арнайы педагогикалық-психологиялық әдістермен түзетуге нақты бағыттауы керек.

Сабақтың құрылымын, жоспарын және логикасын өзгерту; жоспарлардың сабақтастығы және балаларды қосу реттілігі; Күрделіліктің жоғарылау дәрежесіндегі жаттығулар барлық студенттердің жетістігінің, демек инклюзивті білім берудің шарты болып табылады. Сабақтың (сыныптың) қысқаша мазмұны ерекше білім беру қажеттілігі бар балаға арналған сабақтағы (сыныптағы) іс-шаралар жоспарын бөлек көрсетуі керек. Мұғалім бұл мәселеге әртүрлі жолдармен қарай алады:

1. Жоспарды бөлек жасаңыз - бүкіл сыныпқа және ерекше білім беру қажеттілігі бар балаға.

2. Даму ерекшеліктеріне байланысты жеке көзқарасты, қосымша көңіл бөлуді қажет ететін әрбір балаға тапсырмалар блоктарын қоса отырып, жалпы жоспар құру.

Пішіндер әртүрлі болуы мүмкін, ең бастысы - сабақта (сыныпта) «қалыпты» балалар сыныбында ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың әрекетінің траекториясын көрсету.

Сабақтың әрбір кезеңін жазып алу керек, оқушылардың назарын олардың не істегеніне және не істеу керек екеніне аударады. Қорытындылау оқушыны барлығына қосуға ынталандыратын ынталандырудың бір түріне айналадықиынырақ жұмыс. Бұл аспект ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала үшін өте маңызды.

Мұғалімнің әдіс-тәсілдері сабақтың немесе сабақтың міндеттерін шешуге қол жеткізудің құралы болып табылады. Оларды шебер таңдап, пайдалану керек. Құралдар мен әдістерді біріктіру немесе өзгерту, бір уақытта оқушылардың іс-әрекетінің түрлері өзгеретіндей, басым анализатор өзгеретіндей, жұмыс барысында мүмкіндігінше көп анализаторлар қатысатындай етіп біріктіру немесе өзгерту қажет - материалды қабылдау процесінде есту, көру, моторика, есте сақтау және логикалық ойлау. Оқушылардың ерекшеліктерін ескеру сабақтың формасы мен мазмұнын, оны өткізу әдістері мен әдістерін ғана емес, сонымен қатар оқушының жетістіктерін бағалаудың нормативті сипатын емес, тұлғалық сипатын салыстыруды білдіреді. Әрине, мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс жасағанда олардың психологиялық ерекшеліктерін ескеру қажет. Мен ерекше атап өтуге болатын тұстарды атап өткім келеді:

1. Оқыған кезде балаға оқулықты ашуға, дұрыс бетті табуға, қай жерде оқитынымызды көрсетуге, оқу кезінде қай жерде оқитынымызды көрсетуге көмектесу керек (балалар зейінін ұстай алмайды).

Мұндай сәттер кез келген сыныпта болады, бірақ бұл жағдайда бала мүмкін, бірақ қандай да бір себептермен сабақты ұстанғысы келмейді және кінәлауға лайық.

Инклюзивті сыныпта балалар сабақты қадағалай алмайды, сондықтан оларға көмек қажет.

2. Сабақ барысында тапсырмаларды орындау уақытын қысқарту керек (егер бұл мәтінге арналған сұрақтар болса, 3, 4 сұрақты талқылауға болады, мәтінді толық оқымаған жөн, өйткені балалар қатты шаршайды. тез).

3. Сұрақтарға жауап бергенде респондентке ойлануға көбірек уақыт беру керек (балалардың реакциясы баяу болуы мүмкін)

4. Жазбаша жұмыс, бақылау жұмыстары әлдеқайда көп уақытты алады (мұғалімнің көмегі қажет – дәптерді табу, дәптерді ашу, қалам табу, т.б.)

 Мүмкіндігі шектеулі балалар үшін тапсырма келесідей тұжырымдалуы керек:

1. Тапсырма ауызша да, жазбаша да тұжырымдалуы керек.

2. Тапсырма қысқа, нақты, бір етістік болуы керек.

бірнеше кезең.

4. Тапсырмаларды құрастыру кезінде соңғы өнімді көрсетіңіз (дайын мәтін, математикалық есептің шешімі...)

5. Тапсырманы құрастыру, баланың қасында тұру.

6. Балаға бастаған жұмысын аяқтауға мүмкіндік беріңіз.

Баланы дұрыс бағалау үшін келесі аспектілерді ескеруді ұсынуға болады:

 

1. Баланың жамандығын емес, жақсы мінез-құлқын атап өтуге тырысыңыз.

2. Тәртіптің аса өрескел емес бұзылуына мән бермеу.

3.Баланың мінез-құлқы дәрі-дәрмекпен байланысты болуы мүмкін екеніне дайын болыңыз.

4. Қандай да бір «ерекше» сөз ойлап табыңыз, оны айтқаннан кейін бала дұрыс әрекет етпейтінін түсінеді.

5. Прогрессті көрсету үшін аралық бағалауды пайдаланыңыз.

6. Балаға жақсы баға алу үшін жұмысты қайта жазуға мүмкіндік беріңіз (болашақта қайта орындалған жұмыстың бағасын ескеріңіз).

7. Баланың өсуі мен дамуын бағалау кезінде өтпейтін баллдық жүйені қолданыңыз.

Егер «ерекше» балаға бүкіл сыныпқа жауап беру қиын болса, онда оған орындалған тапсырманы шағын топта ұсынуға мүмкіндік беріледі. Топтық жұмыс мұндай студенттердің өз құрбыларынан білім алуына және ашуға мүмкіндік береді.

Оқушылардың бірі екіншісіне үлгі болуы үшін жобаларды орындау үшін студенттерді жұпқа бөлу де жақсы нәтиже болып табылады.

Бірақ «ерекше» балаға үнемі көмектесу қателік болар еді, оған кейбір жағдайларда өз бетінше шешім қабылдауға, оны мақтауға және, осылайша, мәселелерді шешуге, жағдайдан шығуға үйретуге мүмкіндік беру керек.

Жалпы білім беретін мектепке ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың келуімен мұғалімдер әр баламен тұлға ретінде қарым-қатынас жасаудың маңыздылығын түсіне бастады. Арнайы білім беру педагогтары жалпы білім беру жүйесі мүмкіндігі шектеулі оқушылар үшін тиімді екенін мойындайды. Негізгі мұғалімдер, өз кезегінде, ерекше қажеттіліктері бар студенттердің нәтижелерін жақсартудың жаңа әдістері үшін арнайы білім беруді іздейді.

Сабақ барысындағы қарым-қатынас психологиясын, қарым-қатынас стилін ерекше атап өткен жөн. Бұл жерде мынаны ескеру қажет: оқушылардың белсенділік және мәжбүрлеу мотивтерінің арақатынасы. Мәжбүрлеусіз оқу (қызығуға, табысқа, сенімге негізделген). Бүгінгі таңда инклюзивті білім беруді дамытуда адам факторының маңызды рөл атқаратыны, яғни «мінсіз мұғалім» қалыптасып келе жатқаны белгілі болды. Ол келесі сипаттарды қамтиды: кәсіби шеберлік, мұғалімнің әдептілігі, шығармашылық, ойлау икемділігі және бұл мұғалімде болуы керек ең аз нәрсе.

Мұғалім басты кейіпкер, бірақ мүмкіндігі шектеулі баланың сыныбында бір мұғалім оқу мен даму үшін қажетті жағдай жасай алмайды. Ең маңызды шарт – түзету-дамыту жұмыстарын жүргізетін мамандар тобының болуы: дефектолог-педагог, психолог, логопед және басқа да мамандар. Дәл осы жалғыз команда ұйымды өзгертуді жүзеге асырадыбаланың нақты мүмкіндіктеріне сәйкес баланың білім беру ортасын құру, яғни ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала үшін жеке оқу жоспарын құру және жеке білім беру бағдарламасын әзірлеу.

 Жеке білім беру бағдарламасы – қойылған мақсатқа жетуге бағытталған студенттің іс-әрекетінің мазмұны туралы түсінік беретін құжат. Білім беру бағдарламасын түзету-дамыту сабақтарын жүргізетін пән мұғалімдері мен мамандар ұжымы құрастырады.

Жеке оқу жоспары – білім алушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің) меңгеру үшін таңдаған пәндерінің жиынтығы.

Мүмкіндігі шектеулі балаларды кері қайтаруға лайық емес. Біреу оларға махаббат пен білім беруі керек. Олар өмірлерінде көптеген қиындықтарды білді, мұндай балалар қолдау мен көмекке лайық. Инклюзия – мүмкіндігі шектеулі оқушыларға өз-өзіне сенімділік беру әрекеті, сол арқылы оларды басқа балалармен: достарымен және көршілерімен бірге мектепке баруға ынталандыру. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар тек ерекше күтім мен қолдауды ғана емес, сонымен қатар олардың қабілеттерін дамытуды және мектептегі жетістіктерді де қажет етеді.

Жаңартылған күні: 31.01.2022 20:03
Құрылған күні: 31.01.2022 20:03

Текст